همکاری شرکت سپیدار سیستم و نهادهای آموزشی

همکاری شرکت سپیدار سیستم و نهادهای آموزشی

شرکت سپیدار سیستم در چارچوب استراتژی چندین ساله خود برای توسعه آموزش نرم افزارهای کاربردی، تفاهمی را با وزارت آموزش و پرورش به منظور تولید محتوای علمی و آموزشی بر اساس نرم‌افزار سپیدار انجام داده، که  اطلاع‌رسانی رسمی آن از طریق سایت این شرکت و دیگررسانه‌ها صورت گرفته است. به دنبال این اعلام، برخی شرکت‌های رقیب شبهاتی را نسبت به این توافقنامه مطرح کرده‌اند که توضیحات زیر جهت روشن‌تر شدن موضوع ارائه می‌گردد:

با توجه به گسترش صنعت و تکنولوژی و افزایش رقابت در بازار کار، لزوم تعریف و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود. این آموزش‌ها باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که نیروی کار متخصص و کارآمد را با آخرین تکنولوژی‌های مرتبط با کسب و کار آشنا سازد و برای آنها مزیت رقابتی در بازار کار ایجاد کند. این فرآیند در نهایت منجر به افزایش کارایی و بهره وری نیروی کار می‌شود و مسیر توسعه را در کشور سرعت می بخشد.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با توجه به اختیارات قانونی خود طی چند سال اخیر تجربه‌هایی با نرم‌افزارهای حسابداری دیگرشرکت‌ها انجام داده بود و نهایتا برای بهبود این فعالیت به مطالعه و مقایسه نرم‌افزار های مختلف پرداخته است. بر‌ پایه همین مطالعه ظرفیت‌ها،  اخیرا نرم افزار سپیدار انتخاب گردید تا امکانات آن در متن کتب درسی درج گردد.

شرکت سپیدار سیستم پس از انتخاب توسط این سازمان متعهد شد که کارگاه‌های آموزشی بیش از ۱۱۰۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای را از طریق شبکه گسترده ارائه خدمات خود، به صورت کاملا رایگان به بسته‌های نرم‌افزار حسابداری تجهیز کند و آموزش حدود ۲۷۰۰ هنرآموز را برعهده بگیرد. همچنین این شرکت متعهد شد اطلاعات و جزئیات لازم برای تولید محتواهای مناسب آموزشی را در اختیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دهد.

شرکت سپیدار سیستم همواره رابطه نزدیک و شفافی را با نهادهای آموزشی برقرار کرده و این موضوع جزو اولویت‌ها و سیاست‌های کاری این شرکت بوده است. چنانچه پیش از این نیز محصول سپیدار همکاران سیستم با توجه به گستردگی استفاده در سطح کشور و  تنوع و ماهیت آن همواره از سوی نهادهای آموزشی مورد توجه قرار گرفته و از این رو تقاضاهای متعددی برای ایجاد رابطه و تعامل  دو سویه بین شرکت و موسسات آموزشی وجود داشته و دارد. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دانشگاه در سراسر کشور با انعقاد قرارداد با این شرکت، دوره های سپیدار را به عنوان قسمتی از واحد درسی کاربرد کامپیوتر در حسابداری ( به صورت رایگان)  به دانشجویان ارائه می‌کنند. همچنین تا امروز بیش از ۳۰۰۰ گواهینامه آموزشی نرم افزار سپیدار برای شرکت کنندگان در دوره های آموزشی این نرم افزار صادر شده است.

نگاهی به تجربه جهانی هم نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان رابطه نزدیکی با نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها ایجاد می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به SAP University Alliances اشاره کرد که برنامه SAP را برای توسعه دانش IT در دانشگاه‌ها و موسسات در سراسر دنیا آموزش می‌دهد که شامل بیش از ۲۹۰۰ دانشگاه و مرکز آموزشی در ۱۰۳ کشور دنیا است. در این برنامه، دانشجویان با تکنولوژی‌های SAP آشنا می شوند و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این امکان را می‌دهند تا راهکارهای یکپارچه SAP را به دانشجویان دوره های مختلف آموزش دهند.

در ایران نیز سال‌ها است که دوره های مشابهی با برندهای مطرح نرم افزاری جهان نظیر مایکروسافت، به آموزش مهارت‌های استفاده از کامپیوتر(ICDL) به دانشجویان پرداخته‌اند و در آنها نرم افزارهای آفیس آموزش داده می‌شود.

بنا به روش همه شرکت‌های موفق دنیا، سپیدار سیستم همواره مسیر خود را برای همکاری و ارتباط نزدیکتر با موسسات آموزشی ادامه خواهد داد و در این زمینه آماده همکاری با سایر نهادهای آموزشی نیز می باشد.

پست شد در : دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *